EMDR

Coaching

10 marca 2019

Zasady współpracy coachingowej

  • Coach wykazuje empatię, zrozumienie i akceptację dla modelu rzeczywistości klienta
  • Coach jasno określa różnicę pomiędzy coachingiem a psychoterapią, konsultingiem, mentoringiem
  • Coach nigdy nie narzuca klientowi gotowego rozwiązania, nie podejmuje decyzji co według niego byłoby dla Ciebie najlepsze.
  • Coach prowadzi Cię poprzez pytania do odkrycia Twoich własnych rozwiązań i odpowiedzi, które są zgodne z Tobą, a po ich otrzymaniu pomaga Ci w dokonaniu zmian przy pomocy narzędzi i technik neurocoachingu.
  • Neurocoaching daje możliwość zmiany w zmianie – po każdej dokonanej zmianie otrzymasz pytanie czy to, czego w sobie dokonałeś, jest dla Ciebie dobre, użyteczne, odpowiednie. Każdą zmianę można cofnąć do pierwotego stanu lub poprowadzić w innym kierunku.
  • Coach jest towarzyszem z zmianie, pomocnikiem, przewodnikiem, który prowadzi Cię bezpiecznie, ale nie wybiera (nie narzuca) Twojej drogi.
  • Coach ma prawo (a nawet obowiązek) odmówić pracy, jeśli z powodu konfliktu na poziomach wyższych mógłby nie być w pełni skuteczny w pracy z Tobą
  • Jeśli coach po wstępnych oględzinach rozpozna Twoje potrzeby w innym obszarze niż coaching, zaleci Ci innego specjalistę

COACHING to kontrakt

  • Coach ustala z Tobą drogę zmiany – w jakim punkcie teraz jesteś, gdzie chcesz być po wykonanej pracy, jakich rezultatów potrzebujesz.
  • Coach informuje Cię o metodach pracy, których będziesz się uczył i będziesz doświadczał podczas sesji, zakresie pracy, przebiegu sesji, zasadach obowiązujących coacha i Ciebie
  • Otrzymujesz gwarancję całkowitej poufności.
  • Jeśli istnieje potrzeba, coach ustala warunkowe podjęcie się pracy z Tobą, np. jeśli przyjmujesz leki, warunkiem podjęcia pracy może być Twoje zobowiązanie do dalszego stosowania się do zaleceń Twojego lekarza.
  • Zasada decyzji o kierunku zmiany – Ty jesteś twórcą i biorcą zmiany. Jeśli nawet zostaniesz skierowany na coaching przez osobę drugą (matka, ojciec, mąż, żona, pracodawca) i to ona pokrywa koszt sesji coachingowych, to Ty jesteś klientem i osobą, która decyzuje o kierunku.
  • Coach przedstawi Ci zasady wzajemnych relacji – co jest odpowiednie podczas relacji, a co nie jest, co wchodzi w zakres coachingu, a co nie, jaki jest podział odpowiedzialności pomiędzy coachem i klientem

Budowanie relacji coachingowej

Priorytetem coacha jest zbudowanie relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa
Coaching wymaga autentycznej troski coacha o Twoje dobro i przyszłość – coach podczas pracy z Tobą jest całkowicie i w pełni zaangażowany w pracę z Tobą, cała jego uwaga jest skierowana na Ciebie
Coach cały czas zachowuje uczciwe intencje, szczerość, wrażliwość
Coach okazuje szacunek wobec Twoich przekonań, stylu uczenia się, sposobu bycia, wobec Twojego życia i systemu wartości
Podczas coachingu otrzymujesz na bieżąco wsparcie przy pokonywaniu lęku przed porażką, obaw, przy wzmacnianiu zachowań użytecznych
Coaching NLP to praca na strukturze doświadczenia, a nie na treści. Oznacza to, że jeśli jakieś doświadczenie chcesz pozostawić w tajemnicy, zostaniesz poinformowany, że nie ma konieczności wyjawiania treści. Do przeprowadzenia zmiany w coachingu NLP wystarczy struktura czyli opis emocji i związanych z nią reprezentacji w umyśle.
Coach zawsze wykazuje delikatność wobec Twoich doświadczeń, emocji, przeżyć.

NEUROCOACHING – PRAKTYCZNY COACHING EFEKTYWNY

Nadrzędna zasada coacha – coach zawsze kieruje się Twoim celami, a nie swoimi. Nie narzuca ci celów, które uważałby za słuszne w swoim modelu rzeczywistości. Akceptuje w pełni ustalone przez Ciebie cele
Podczas coachingu jesteś aktywnie słuchany – coach stosuje umiejętności komunikacji wielopoziomowej. Poprzez zadawanie pytań, pozwala Ci dotrzeć do okrycia głębszej warstwy własnych pragnień, ograniczeń, lęków, możliwości, zasobów
Coach kieruje się tylko w niewielkim stopniu słowami, które wypowiadasz. Odczytując wskazówki niewerbalne daje Ci komunikaty zwrotne pozwalające Ci poszerzyć zrozumienie siebie

Podczas sesji coach wielokrotnie doprecyzowuje zrozumienie tematu, byś miał pewność, że idziecie w dobrym kierunku
Bądź przygotowana/przygotowany na to, że coach będzie Ci przerywał wtedy, gdy będziesz mówiąc zbaczać z tematu istotnego dla przeprowadzenia zmiany. Coach pozwoli Ci na dygresje tylko wtedy, gdy będzie to użyteczne dla przebiegu zmiany. Pamiętaj! Coaching to nie seans psychoanalizy.
Bieżące natychmiastowe intrwencje – w trakcie sesji będą się pojawiać różne aspekty (lęki, nieużyteczne przekonania), które natychmiast będą neutralizowane, by prostą drogą zmierzać do realizacji Twoich celów. Jednakże droga nie powinna być zbyt prosta – nadrzędnym poziomem jest Twój system wartości.
Coach pomaga klientowi dotrzeć do sedna, prowadzi do rozwiązań, nie wdając się w analizowanie i tworzenie halucynacji na temat, co było przyczyną.
Coach używa jasnego zrozumiałego dla klienta języka
Coach stosuje struktury lingwistyczne, które najszybciej pozwolą Ci osiągać pozytywne rezultaty pracy coachingowej, zadaje pytania, które maksymalizują efekt oraz umożliwiają Ci znalezienie trafnych odpowiedzi
Coach nie ocenia, nie krytukuje, nie mówi co jest dla Ciebie dobre
W celu poszerzenia perspektywy coach może przytaczać przykłady innych rodzajów spojrzenia na podobne sprawy
Coach używa metafor, analogii, przykładów, jeśli to poprowadzi Twój umysł do szybszego osiągnięcia ustalonych celów.

NEUROCOACHING

  • Wspieranie procesu uczenia się i osiągania rezultatów w oparciu o konkretne narzędzia mentalne i kodowanie nowych przekonań, zachowań, nawyków.
  • Neurocoach pomaga w budowaniu szerszej świadomości oraz integracji nowych umiejętności.
  • Podczas sesji neurocoach będzie prowokował Cię do lepszego zrozumienia siebie oraz większej jasności w postrzeganiu swoich możliwości, poprzez rozpoznanie i zaangażowanie mechanizmów pracy Twojego umysłu.
  • Neurocoach rozbroi Twoje utrwalone sposoby postrzegania i interpretacji świata, pozwalając Ci dostrzec niezauważalne dotąd fakty lub zbyt wąskie interpretacje.
  • Otrzymasz strategie efektywniejsze niż dotychczas stosowane: w mysleniu, postrzeganiu, emocjach, kierowaniu nastrojem, działaniach i realizacji tego, co dla Ciebie ważne
  • Neurocoaching pobudza do kreatywności oraz pozwala nabyć użyteczne strategie przyszłych działań – otrzymasz umiejętności czyli wędkę a nie rybę
  • Neurocoaching to zmiana od razu. Weryfikacja tej zmiany następuje w życiu, Twoim życiu – zawodowym, osobistym. W zależności od kontekstu zmiany otrzymasz zachętę do przetestowania „w cywilu” tego, czego się nauczyłeś oraz do kolejnych działań prowadzących do dalszego rozwoju

Jeśli tego będzie wymagał cel coachingu, otrzymasz „zadania domowe”

© Mira Chlebowska Hipnoza Poznań, Szkolenia Coaching Mirosława Kopta-Chlebowska, 2019

Czy schudnę jeśli nie ćwiczę ?

Najprościej i najkrócej

Tak

I nic więcej nie musiałabym już napisać.

Ale dla dociekliwych kilka informacji.

Czy to prawda, że…

„Jeśli chcesz schudnąć jedz mniej, ćwicz więcej.”

Hmm… Może nawet Ty masz doświadczenie z tą poradą. I może, jak ja kiedyś, należysz do osób, które przy restrykcyjnych dietach (zastraszająco ograniczonych kalorycznie) i intensywnych ćwiczeniach, zamiast chudnąć, tyją.

Więc o co tu chodzi?

 

70% twojego sukcesu to sposób odżywiania!

Podczas pierwszej sesji z osobą, która przychodzi, by schudnąć, słyszę często:

„Co mam zrobić, jeśli nie mogę ćwiczyć, bo po trzech dniach stawy odmawiają mi posłuszeństwa?”

Albo:

„Ćwiczę na siłowni 3 razy w tygodniu i biegam, i nie chudnę! Dlaczego tak się dzieje?!”

Czasem też:

„To moja wina, że nie chudnę, bo nie mogę się zmobilizować do biegania”

Moja odpowiedź często wtedy brzmi:

– A może właśnie lepiej nie ćwiczyć.

A czasem, gdy widzę osobę o określonych cechach wskazujących na wysoki stan zapalny, mówię wprost:

– Po pierwsze: masz zakaz intensywnego trenowania.

W takim momencie na twarzach wielu osób rysuje się zdziwienie. A jednak.

Pytasz „Czy schudnę, jeśli nie ćwiczę?”

Tak.

Ale… no bez „ale” być nie może.

Zacznij chodzić. Niech Twoje łydki robią 10.000 kroków dziennie. I zmień kolejność posiłków. I… zacznij jeść świadomie.

A wtedy przyjdź na sesję, by

  • pozbyć się kompulsji
  • uleczyć relacje, które powodowały zaspokajanie jedzeniem
  • pozbyć się z diety słodyczy
  • wyjść z niskiego poczucia własnej wartości
  • zmotywować się
  • odpuścić poczucie braku, które kryje się głębiej, bo zamiast miłości słyszałaś „zjedz kochanie”
  • przeprogramować błędne nawyki

Łącząc to wszystko uzyskasz szczupłą zdrową sylwetkę i radość życia.

Mira Chlebowska

Kiedy ćwiczenia na odchudzanie szkodzą a nie pomagają?

Gdy mamy do czynienia z dużą nadwagą lub z otyłością, obciążenia dla układu kostnego są tak duże, że próby intensywnego wysiłku fizycznego każdorazowo kończą się dolegliwościami bólowymi, a to ze strony stawów kolanowych, a to kręgosłupa, lub też kontuzją.

Ale to nie to jest najistotniejsze.

Może być tak, że im więcej będziesz ćwiczyć, tym trudniej będzie schudnąć.

Kiedy tak jest?
Kiedyś to był przypadek szczególny. Dziś, ze względu na tryb życia, jaki prowadzimy, jest to sytacja powszechna.

Insulinooporność, choroby autoimmunizacyjne, policystyczne jajniki – co łączy te rzeczy?

Można niemal z pewnością przyjąć, że osoba z chorobą autoimmunizacyjną ma również insulinooporność.

Również osoby, które od dawna borykają się z nadwagą, a każda dieta kończy się przybraniem jeszcze więcej, mają zaburzony metabolizm.

W dzisiejszym świecie, jeśli jesz „zdrowo” czyli zgodnie z powszechnymi zaleceniami, niemal na pewno masz insulinooporność.

 

Insulinooporność

Towarzyszy jej nadwaga/otyłość, ogromna trudność ze schudnięciem i jednocześnie odporność komórek na insulinę. Odporność, która może doprowadzić nawet do dystrofii mięśni, choć początkow, dosyć długo, objawia się nieustannym zmęczeniem, małą ilością energii, ogólną słabością przy potrzebie wykonania wysiłku fizycznego. Często współtowarzyszy stan bezsilności, tzw.doły, czasem nawet nazywane depresją.

Sprawy nie ułatwia fakt, że większość powszechnie znanych i stosowanych zaleceń dietetycznych ma się nijak do chudnięcia osoby ze słabą wrażliwością komórek na insulinę. 5 posiłków na dobę, płatki od rana i tym podobne zalecenia, działają odwrotnie.

Przy insulinooporności masz wysoki poziom „startowy” insuliny, ten po obudzeniu się. I nie warto patrzeć na normy laboratoryjne, gdyż one wskazują na inny obszar, a nie na Twoje możliwości schudnięcia. Zatem nawet jeśli masz insulinę w normie laboratoryjnej, norma ta może być przekroczona w kwestiach możliwości odchudzania.

Aby chudnąć musisz mieć na czczo insulinę jednocyfrową!

Gdy insulina jest wyższa, trudno Ci schudnąć. W takiej sytuacji zablokowany jest bowiem hormon glukagon – niezbędny, by spalać tkankę tłuszczową.

Co ze mną jest nie tak, że nie chudnę?

Jeśli jesteś taką osobą, to większość zaleceń dietetycznych będzie powodować u Ciebie albo zero efektu, albo wręcz tycie.

To samo dotyczy intensywnej aktywności fizycznej. Im więcej będziesz ćwiczyć, tym więcej będziesz gromadzić tkanki tłuszczowej. Czasem dotyczy to trenerów fitness, dla których może to być dramatem, gdyż muszą uprawiać intensywne sporty zawodowo. Wiąże się to z powstawaniem w ciele stanów zapalnych pod wpływem intensywnej aktywności fizycznej.

Tyję od listka sałaty

Szczupli w to nie wierzą. Dla nich sprawa jest oczywista – MNIEJ ŻREĆ

Ale osoba, która od lat próbowała już wszystkiego i przykładała się solidnie, a jednak nie osiągnęła rezultatu, wie, że to prawda.

Ćwiczenia na odchudzanie dla opornych

Aktywność fizyczna powinna być w takim przypadku krótka i intensywna. Mało intensywny wysiłek nie uwrażliwi naszych komórek na insulinę. Zbyt długotrwały i intensywny natomiast podniesie hormon stresu, kortyzol, który podniesie nam poziom insuliny, zablokuje w wątrobie glukagon, a co za tym idzie, pośle z mózgu informację, by zablokować chudniecie i gromadzić tkankę tłuszczową.

Ćwiczyć albo nie ćwiczyć! Oto jest pytanie!

Ćwiczyć, ale

  1. dobierać rodzaj ćwiczeń pod względem reakcji organizmu na insulinę
  2. intensywnie ćwiczyć dopiero wtedy, gdy Twoja waga spadnie na tyle, by nie powodować kontuzji.

Przy zastosowaniu odpowiednich zaleceń żywieniowych będziesz chudnąć 3-5 kg na miesiąc. I dopiero wtedy, gdy osiągniesz wagę dającą Ci możliwość bezpiecznego wysiłku, możesz zacząć ćwiczyć intensywniej. A wtedy Twoim zadaniem będzie sprawdzanie czy zintensyfikowanie ćwiczeń nie powoduje tycia.

CHODZENIE PIECHOTĄ

6.000-10.000 kroków dziennie to najlepsze przykazanie Matki Natury!

Spośród wielu korzyści wymienić tu koniecznie trzeba następujące:

  • redukcja masy ciała
  • zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę – i o to najbardziej chodzi
  • wzmocnienie mięśni
  • poprawa gęstości kości
  • usunięcie stresu, napięć, niepokoju
  • rozwija też korę przedczołową – a to oznacza wzmocnienie tego, co nazywamy SIŁĄ WOLI!

Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie to:

  • Najlepsze jest chodzenie – to już ustaliliśmy powyżej.
  • Tabata – 20-sekundowy intensywny wysiłek na przemian z 10-cio sekundowymi przerwami, zazwyczaj 8 serii (tabata przynosi znakomite korzyści również w niedoczynności tarczycy oraz cukrzycy typu II)
  • ćwiczenia takie, jak pływanie, jazda na rowerze, również , ale trzeba zwrócić wtedy uwagę, by nie przekraczać 60% swojej maksymalnej częstości pracy serca

Jakich ćwiczeń unikać, by schudnąć?

  • niewskazane (niestety albo stety) jest bieganie!!!
  • źle może zadziałać pływanie długotrwałe z intensywnym wysiłkiem!
  • niewskazany każdy sport, w którym tętno będzie dochodzić do granicy Twojej normy

Jak obliczyć 60% maksymalnego tętna?

  • Od 220 odejmuj wiek i w ten sposób otrzymujesz tętno maksymalne.
  • Następnie oblicz 60% z tej liczby.

I to jest tętno, którego pilnujemy, by go nie przekraczać.

[/et_pb_post_content][/et_pb_column][/et_pb_row]

Zasady współpracy coachingowej

  • Coach wykazuje empatię, zrozumienie i akceptację dla modelu rzeczywistości klienta
  • Coach jasno określa różnicę pomiędzy coachingiem a psychoterapią, konsultingiem, mentoringiem
  • Coach nigdy nie narzuca klientowi gotowego rozwiązania, nie podejmuje decyzji co według niego byłoby dla Ciebie najlepsze.
  • Coach prowadzi Cię poprzez pytania do odkrycia Twoich własnych rozwiązań i odpowiedzi, które są zgodne z Tobą, a po ich otrzymaniu pomaga Ci w dokonaniu zmian przy pomocy narzędzi i technik neurocoachingu.
  • Neurocoaching daje możliwość zmiany w zmianie – po każdej dokonanej zmianie otrzymasz pytanie czy to, czego w sobie dokonałeś, jest dla Ciebie dobre, użyteczne, odpowiednie. Każdą zmianę można cofnąć do pierwotego stanu lub poprowadzić w innym kierunku.
  • Coach jest towarzyszem z zmianie, pomocnikiem, przewodnikiem, który prowadzi Cię bezpiecznie, ale nie wybiera (nie narzuca) Twojej drogi.
  • Coach ma prawo (a nawet obowiązek) odmówić pracy, jeśli z powodu konfliktu na poziomach wyższych mógłby nie być w pełni skuteczny w pracy z Tobą
  • Jeśli coach po wstępnych oględzinach rozpozna Twoje potrzeby w innym obszarze niż coaching, zaleci Ci innego specjalistę

COACHING to kontrakt

  • Coach ustala z Tobą drogę zmiany – w jakim punkcie teraz jesteś, gdzie chcesz być po wykonanej pracy, jakich rezultatów potrzebujesz.
  • Coach informuje Cię o metodach pracy, których będziesz się uczył i będziesz doświadczał podczas sesji, zakresie pracy, przebiegu sesji, zasadach obowiązujących coacha i Ciebie
  • Otrzymujesz gwarancję całkowitej poufności.
  • Jeśli istnieje potrzeba, coach ustala warunkowe podjęcie się pracy z Tobą, np. jeśli przyjmujesz leki, warunkiem podjęcia pracy może być Twoje zobowiązanie do dalszego stosowania się do zaleceń Twojego lekarza.
  • Zasada decyzji o kierunku zmiany – Ty jesteś twórcą i biorcą zmiany. Jeśli nawet zostaniesz skierowany na coaching przez osobę drugą (matka, ojciec, mąż, żona, pracodawca) i to ona pokrywa koszt sesji coachingowych, to Ty jesteś klientem i osobą, która decyzuje o kierunku.
  • Coach przedstawi Ci zasady wzajemnych relacji – co jest odpowiednie podczas relacji, a co nie jest, co wchodzi w zakres coachingu, a co nie, jaki jest podział odpowiedzialności pomiędzy coachem i klientem

Budowanie relacji coachingowej

Priorytetem coacha jest zbudowanie relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa
Coaching wymaga autentycznej troski coacha o Twoje dobro i przyszłość – coach podczas pracy z Tobą jest całkowicie i w pełni zaangażowany w pracę z Tobą, cała jego uwaga jest skierowana na Ciebie
Coach cały czas zachowuje uczciwe intencje, szczerość, wrażliwość
Coach okazuje szacunek wobec Twoich przekonań, stylu uczenia się, sposobu bycia, wobec Twojego życia i systemu wartości
Podczas coachingu otrzymujesz na bieżąco wsparcie przy pokonywaniu lęku przed porażką, obaw, przy wzmacnianiu zachowań użytecznych
Coaching NLP to praca na strukturze doświadczenia, a nie na treści. Oznacza to, że jeśli jakieś doświadczenie chcesz pozostawić w tajemnicy, zostaniesz poinformowany, że nie ma konieczności wyjawiania treści. Do przeprowadzenia zmiany w coachingu NLP wystarczy struktura czyli opis emocji i związanych z nią reprezentacji w umyśle.
Coach zawsze wykazuje delikatność wobec Twoich doświadczeń, emocji, przeżyć.

NEUROCOACHING – PRAKTYCZNY COACHING EFEKTYWNY

Nadrzędna zasada coacha – coach zawsze kieruje się Twoim celami, a nie swoimi. Nie narzuca ci celów, które uważałby za słuszne w swoim modelu rzeczywistości. Akceptuje w pełni ustalone przez Ciebie cele
Podczas coachingu jesteś aktywnie słuchany – coach stosuje umiejętności komunikacji wielopoziomowej. Poprzez zadawanie pytań, pozwala Ci dotrzeć do okrycia głębszej warstwy własnych pragnień, ograniczeń, lęków, możliwości, zasobów
Coach kieruje się tylko w niewielkim stopniu słowami, które wypowiadasz. Odczytując wskazówki niewerbalne daje Ci komunikaty zwrotne pozwalające Ci poszerzyć zrozumienie siebie

Podczas sesji coach wielokrotnie doprecyzowuje zrozumienie tematu, byś miał pewność, że idziecie w dobrym kierunku
Bądź przygotowana/przygotowany na to, że coach będzie Ci przerywał wtedy, gdy będziesz mówiąc zbaczać z tematu istotnego dla przeprowadzenia zmiany. Coach pozwoli Ci na dygresje tylko wtedy, gdy będzie to użyteczne dla przebiegu zmiany. Pamiętaj! Coaching to nie seans psychoanalizy.
Bieżące natychmiastowe intrwencje – w trakcie sesji będą się pojawiać różne aspekty (lęki, nieużyteczne przekonania), które natychmiast będą neutralizowane, by prostą drogą zmierzać do realizacji Twoich celów. Jednakże droga nie powinna być zbyt prosta – nadrzędnym poziomem jest Twój system wartości.
Coach pomaga klientowi dotrzeć do sedna, prowadzi do rozwiązań, nie wdając się w analizowanie i tworzenie halucynacji na temat, co było przyczyną.
Coach używa jasnego zrozumiałego dla klienta języka
Coach stosuje struktury lingwistyczne, które najszybciej pozwolą Ci osiągać pozytywne rezultaty pracy coachingowej, zadaje pytania, które maksymalizują efekt oraz umożliwiają Ci znalezienie trafnych odpowiedzi
Coach nie ocenia, nie krytukuje, nie mówi co jest dla Ciebie dobre
W celu poszerzenia perspektywy coach może przytaczać przykłady innych rodzajów spojrzenia na podobne sprawy
Coach używa metafor, analogii, przykładów, jeśli to poprowadzi Twój umysł do szybszego osiągnięcia ustalonych celów.

NEUROCOACHING

  • Wspieranie procesu uczenia się i osiągania rezultatów w oparciu o konkretne narzędzia mentalne i kodowanie nowych przekonań, zachowań, nawyków.
  • Neurocoach pomaga w budowaniu szerszej świadomości oraz integracji nowych umiejętności.
  • Podczas sesji neurocoach będzie prowokował Cię do lepszego zrozumienia siebie oraz większej jasności w postrzeganiu swoich możliwości, poprzez rozpoznanie i zaangażowanie mechanizmów pracy Twojego umysłu.
  • Neurocoach rozbroi Twoje utrwalone sposoby postrzegania i interpretacji świata, pozwalając Ci dostrzec niezauważalne dotąd fakty lub zbyt wąskie interpretacje.
  • Otrzymasz strategie efektywniejsze niż dotychczas stosowane: w mysleniu, postrzeganiu, emocjach, kierowaniu nastrojem, działaniach i realizacji tego, co dla Ciebie ważne
  • Neurocoaching pobudza do kreatywności oraz pozwala nabyć użyteczne strategie przyszłych działań – otrzymasz umiejętności czyli wędkę a nie rybę
  • Neurocoaching to zmiana od razu. Weryfikacja tej zmiany następuje w życiu, Twoim życiu – zawodowym, osobistym. W zależności od kontekstu zmiany otrzymasz zachętę do przetestowania „w cywilu” tego, czego się nauczyłeś oraz do kolejnych działań prowadzących do dalszego rozwoju

Jeśli tego będzie wymagał cel coachingu, otrzymasz „zadania domowe”

© Mira Chlebowska Hipnoza Poznań, Szkolenia Coaching Mirosława Kopta-Chlebowska, 2019

[/et_pb_section]

Inne na blogu

EMDR

EMDR

e...

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *