EMDR

Jak działa hipnoza

1 marca 2019

Jak działa hipnoza na umysł ludzki

Jak działa podświadomość?

Wprawdzie bardzo rzadko, ale jednak czasem, spotykam człowieka, który całkowicie pomija znaczenie podświadomości w swoim życiu. Nie tylko nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielką rolę ta część jego Istoty odgrywa w jego życiu, ale wręcz zaprzecza temu żywiołowo, gdy tylko usłyszy taką sugestię.

Taki człowiek z reguły żyje w przeświadczeniu, że jest istotą bardzo logiczną i rozsądną. Że podejmuje świadome decyzje. Że zawsze wie dlaczego coś robi. I że decyduje w pełni świadomie o swoim życiu, które kontroluje. Tymczasem…

95% tego co robisz pochodzi z podświadomości

Z drugiej strony spotykam się z jeszcze inną iluzją, dotyczącą tego, jak działają nasze umysły – świadomy i nieświadomy.

Związek podświadomości ze świadomością

Ilekroć przed sesją uprzedzam klienta, że podczas sesji hipnozy będzie przez cały czas bardzo obecny, czasem nawet bardziej, niż w normalnym stanie czuwania, spotykam się z lekkim zdziwniem. Chyba że już ktoś wcześniej korzystał z hipnozy, to wie, że taki stan czujności jest właściwy, potrzebny, pożądany.

Dlaczego harmonijny związek pomiędzy świadomym i nieświadomym jest tak ważny?

W Twojej podświadomości drzemie znakomita większość Twoich zdolności, zasobów, umiejętności, wiedzy. Kiedy masz określony cel, który chcesz zrealizować w swoim życiu, najlepszą drogą jest oparcie się właśnie na podświadomości. Wtedy jesteś niejako prowadzony. Nie musisz wszystkiego wiedzieć, znać, a otrzymujesz od tej nieświadomej części siebie informacje, wskazówki, wszystko to, co jest Ci potrzebne, by cel osiągnąć.

Jak działa hipnoza w codziennym życiu

Ale jeśli pragniesz, by realizował się on w życiu widzialnym, materialnym, najlepszą drogą jest wsparcie ze strony świadomości. Można to nazwać pewnego rodzaju wzięciem odpowiedzialności na poziomie świadomym. To tak, jakby podświadomość dawała Ci wszystkie dane, a Ty, na poziomie świadomym, musisz je teraz poukładać w odpowiedni sposób.

PARADOKS AFIRMACJI

Nie wiedzieć z jakiej przyczyny bardzo popularną metodą pracy nad sobą są afirmacje. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że ich stosowanie wydaje się stosunkowo łatwe. Dlatego metoda ta tak się rozpowszechniła. I równie często, jak jest stosowana, budzi rozczarowanie.

Tak, jak napisałam – wydaje się łatwa. Ale bez zrozumienia języka podświadomości, napisanie skutecznej afirmacji to łut szczęścia. Aby w pełni wprowadzić nowy kod w podświadomości, trzeba umieć porozumiewać się z nią w odpowiedni sposób. I umieć połączyć ją ze świadomym umysłem.

To pięknie widać, gdy pracuję metodami hipnozy i neurolingwistycznego odkodowywania z klientami, którzy wkrótce później zaczynają kilkakrotnie szybciej, niż planowali, realizować swoje marzenia – czyli plany z odroczonym terminem realizacji, jak ktoś kiedyś powiedział.

O co konkretnie chodzi z tą podświadomością.

Twój podświadomy umysł jest nielimitowanym bankiem pamięci, który nie wymaga uwagi tego typu, co świadomy umysł, ale zupełnie innego. Jeśli pragniesz, by podświadomość działała dla Ciebie i współpracowała z Tobą, czyli można rzec, ze świadomym umysłem, należy opierać się na języku zmysłów, nie zaś tylko i wyłącznie słów.

Jak działa hipnoza ? – wszystkie metody, których uczę podczas indywidualnych sesji oraz podczas szkoleń

Praktyk NLP Neurocoaching oraz Hipnoza, a także Język podświadomości, służą temu, by dobrze prozumiewać się ze swoją podświadomością. By rozumieć się ze swoją Duszą. Oraz by budować świadomie przy pomocy nieświadomego.

© Mira Chlebowska, Hipnoza Poznań, Szkolenia Coaching Mirosława Kopta-Chlebowska, 2019, 28, 8, 19, 0

Czy schudnę jeśli nie ćwiczę ?

Najprościej i najkrócej

Tak

I nic więcej nie musiałabym już napisać.

Ale dla dociekliwych kilka informacji.

Czy to prawda, że…

„Jeśli chcesz schudnąć jedz mniej, ćwicz więcej.”

Hmm… Może nawet Ty masz doświadczenie z tą poradą. I może, jak ja kiedyś, należysz do osób, które przy restrykcyjnych dietach (zastraszająco ograniczonych kalorycznie) i intensywnych ćwiczeniach, zamiast chudnąć, tyją.

Więc o co tu chodzi?

 

70% twojego sukcesu to sposób odżywiania!

Podczas pierwszej sesji z osobą, która przychodzi, by schudnąć, słyszę często:

„Co mam zrobić, jeśli nie mogę ćwiczyć, bo po trzech dniach stawy odmawiają mi posłuszeństwa?”

Albo:

„Ćwiczę na siłowni 3 razy w tygodniu i biegam, i nie chudnę! Dlaczego tak się dzieje?!”

Czasem też:

„To moja wina, że nie chudnę, bo nie mogę się zmobilizować do biegania”

Moja odpowiedź często wtedy brzmi:

– A może właśnie lepiej nie ćwiczyć.

A czasem, gdy widzę osobę o określonych cechach wskazujących na wysoki stan zapalny, mówię wprost:

– Po pierwsze: masz zakaz intensywnego trenowania.

W takim momencie na twarzach wielu osób rysuje się zdziwienie. A jednak.

Pytasz „Czy schudnę, jeśli nie ćwiczę?”

Tak.

Ale… no bez „ale” być nie może.

Zacznij chodzić. Niech Twoje łydki robią 10.000 kroków dziennie. I zmień kolejność posiłków. I… zacznij jeść świadomie.

A wtedy przyjdź na sesję, by

  • pozbyć się kompulsji
  • uleczyć relacje, które powodowały zaspokajanie jedzeniem
  • pozbyć się z diety słodyczy
  • wyjść z niskiego poczucia własnej wartości
  • zmotywować się
  • odpuścić poczucie braku, które kryje się głębiej, bo zamiast miłości słyszałaś „zjedz kochanie”
  • przeprogramować błędne nawyki

Łącząc to wszystko uzyskasz szczupłą zdrową sylwetkę i radość życia.

Mira Chlebowska

Kiedy ćwiczenia na odchudzanie szkodzą a nie pomagają?

Gdy mamy do czynienia z dużą nadwagą lub z otyłością, obciążenia dla układu kostnego są tak duże, że próby intensywnego wysiłku fizycznego każdorazowo kończą się dolegliwościami bólowymi, a to ze strony stawów kolanowych, a to kręgosłupa, lub też kontuzją.

Ale to nie to jest najistotniejsze.

Może być tak, że im więcej będziesz ćwiczyć, tym trudniej będzie schudnąć.

Kiedy tak jest?
Kiedyś to był przypadek szczególny. Dziś, ze względu na tryb życia, jaki prowadzimy, jest to sytacja powszechna.

Insulinooporność, choroby autoimmunizacyjne, policystyczne jajniki – co łączy te rzeczy?

Można niemal z pewnością przyjąć, że osoba z chorobą autoimmunizacyjną ma również insulinooporność.

Również osoby, które od dawna borykają się z nadwagą, a każda dieta kończy się przybraniem jeszcze więcej, mają zaburzony metabolizm.

W dzisiejszym świecie, jeśli jesz „zdrowo” czyli zgodnie z powszechnymi zaleceniami, niemal na pewno masz insulinooporność.

 

Insulinooporność

Towarzyszy jej nadwaga/otyłość, ogromna trudność ze schudnięciem i jednocześnie odporność komórek na insulinę. Odporność, która może doprowadzić nawet do dystrofii mięśni, choć początkow, dosyć długo, objawia się nieustannym zmęczeniem, małą ilością energii, ogólną słabością przy potrzebie wykonania wysiłku fizycznego. Często współtowarzyszy stan bezsilności, tzw.doły, czasem nawet nazywane depresją.

Sprawy nie ułatwia fakt, że większość powszechnie znanych i stosowanych zaleceń dietetycznych ma się nijak do chudnięcia osoby ze słabą wrażliwością komórek na insulinę. 5 posiłków na dobę, płatki od rana i tym podobne zalecenia, działają odwrotnie.

Przy insulinooporności masz wysoki poziom „startowy” insuliny, ten po obudzeniu się. I nie warto patrzeć na normy laboratoryjne, gdyż one wskazują na inny obszar, a nie na Twoje możliwości schudnięcia. Zatem nawet jeśli masz insulinę w normie laboratoryjnej, norma ta może być przekroczona w kwestiach możliwości odchudzania.

Aby chudnąć musisz mieć na czczo insulinę jednocyfrową!

Gdy insulina jest wyższa, trudno Ci schudnąć. W takiej sytuacji zablokowany jest bowiem hormon glukagon – niezbędny, by spalać tkankę tłuszczową.

Co ze mną jest nie tak, że nie chudnę?

Jeśli jesteś taką osobą, to większość zaleceń dietetycznych będzie powodować u Ciebie albo zero efektu, albo wręcz tycie.

To samo dotyczy intensywnej aktywności fizycznej. Im więcej będziesz ćwiczyć, tym więcej będziesz gromadzić tkanki tłuszczowej. Czasem dotyczy to trenerów fitness, dla których może to być dramatem, gdyż muszą uprawiać intensywne sporty zawodowo. Wiąże się to z powstawaniem w ciele stanów zapalnych pod wpływem intensywnej aktywności fizycznej.

Tyję od listka sałaty

Szczupli w to nie wierzą. Dla nich sprawa jest oczywista – MNIEJ ŻREĆ

Ale osoba, która od lat próbowała już wszystkiego i przykładała się solidnie, a jednak nie osiągnęła rezultatu, wie, że to prawda.

Ćwiczenia na odchudzanie dla opornych

Aktywność fizyczna powinna być w takim przypadku krótka i intensywna. Mało intensywny wysiłek nie uwrażliwi naszych komórek na insulinę. Zbyt długotrwały i intensywny natomiast podniesie hormon stresu, kortyzol, który podniesie nam poziom insuliny, zablokuje w wątrobie glukagon, a co za tym idzie, pośle z mózgu informację, by zablokować chudniecie i gromadzić tkankę tłuszczową.

Ćwiczyć albo nie ćwiczyć! Oto jest pytanie!

Ćwiczyć, ale

  1. dobierać rodzaj ćwiczeń pod względem reakcji organizmu na insulinę
  2. intensywnie ćwiczyć dopiero wtedy, gdy Twoja waga spadnie na tyle, by nie powodować kontuzji.

Przy zastosowaniu odpowiednich zaleceń żywieniowych będziesz chudnąć 3-5 kg na miesiąc. I dopiero wtedy, gdy osiągniesz wagę dającą Ci możliwość bezpiecznego wysiłku, możesz zacząć ćwiczyć intensywniej. A wtedy Twoim zadaniem będzie sprawdzanie czy zintensyfikowanie ćwiczeń nie powoduje tycia.

CHODZENIE PIECHOTĄ

6.000-10.000 kroków dziennie to najlepsze przykazanie Matki Natury!

Spośród wielu korzyści wymienić tu koniecznie trzeba następujące:

  • redukcja masy ciała
  • zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę – i o to najbardziej chodzi
  • wzmocnienie mięśni
  • poprawa gęstości kości
  • usunięcie stresu, napięć, niepokoju
  • rozwija też korę przedczołową – a to oznacza wzmocnienie tego, co nazywamy SIŁĄ WOLI!

Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie to:

  • Najlepsze jest chodzenie – to już ustaliliśmy powyżej.
  • Tabata – 20-sekundowy intensywny wysiłek na przemian z 10-cio sekundowymi przerwami, zazwyczaj 8 serii (tabata przynosi znakomite korzyści również w niedoczynności tarczycy oraz cukrzycy typu II)
  • ćwiczenia takie, jak pływanie, jazda na rowerze, również , ale trzeba zwrócić wtedy uwagę, by nie przekraczać 60% swojej maksymalnej częstości pracy serca

Jakich ćwiczeń unikać, by schudnąć?

  • niewskazane (niestety albo stety) jest bieganie!!!
  • źle może zadziałać pływanie długotrwałe z intensywnym wysiłkiem!
  • niewskazany każdy sport, w którym tętno będzie dochodzić do granicy Twojej normy

Jak obliczyć 60% maksymalnego tętna?

  • Od 220 odejmuj wiek i w ten sposób otrzymujesz tętno maksymalne.
  • Następnie oblicz 60% z tej liczby.

I to jest tętno, którego pilnujemy, by go nie przekraczać.

[/et_pb_post_content][/et_pb_column][/et_pb_row]

Jak działa hipnoza na umysł ludzki

Jak działa podświadomość?

Wprawdzie bardzo rzadko, ale jednak czasem, spotykam człowieka, który całkowicie pomija znaczenie podświadomości w swoim życiu. Nie tylko nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielką rolę ta część jego Istoty odgrywa w jego życiu, ale wręcz zaprzecza temu żywiołowo, gdy tylko usłyszy taką sugestię.

Taki człowiek z reguły żyje w przeświadczeniu, że jest istotą bardzo logiczną i rozsądną. Że podejmuje świadome decyzje. Że zawsze wie dlaczego coś robi. I że decyduje w pełni świadomie o swoim życiu, które kontroluje. Tymczasem…

95% tego co robisz pochodzi z podświadomości

Z drugiej strony spotykam się z jeszcze inną iluzją, dotyczącą tego, jak działają nasze umysły – świadomy i nieświadomy.

Związek podświadomości ze świadomością

Ilekroć przed sesją uprzedzam klienta, że podczas sesji hipnozy będzie przez cały czas bardzo obecny, czasem nawet bardziej, niż w normalnym stanie czuwania, spotykam się z lekkim zdziwniem. Chyba że już ktoś wcześniej korzystał z hipnozy, to wie, że taki stan czujności jest właściwy, potrzebny, pożądany.

Dlaczego harmonijny związek pomiędzy świadomym i nieświadomym jest tak ważny?

W Twojej podświadomości drzemie znakomita większość Twoich zdolności, zasobów, umiejętności, wiedzy. Kiedy masz określony cel, który chcesz zrealizować w swoim życiu, najlepszą drogą jest oparcie się właśnie na podświadomości. Wtedy jesteś niejako prowadzony. Nie musisz wszystkiego wiedzieć, znać, a otrzymujesz od tej nieświadomej części siebie informacje, wskazówki, wszystko to, co jest Ci potrzebne, by cel osiągnąć.

Jak działa hipnoza w codziennym życiu

Ale jeśli pragniesz, by realizował się on w życiu widzialnym, materialnym, najlepszą drogą jest wsparcie ze strony świadomości. Można to nazwać pewnego rodzaju wzięciem odpowiedzialności na poziomie świadomym. To tak, jakby podświadomość dawała Ci wszystkie dane, a Ty, na poziomie świadomym, musisz je teraz poukładać w odpowiedni sposób.

PARADOKS AFIRMACJI

Nie wiedzieć z jakiej przyczyny bardzo popularną metodą pracy nad sobą są afirmacje. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że ich stosowanie wydaje się stosunkowo łatwe. Dlatego metoda ta tak się rozpowszechniła. I równie często, jak jest stosowana, budzi rozczarowanie.

Tak, jak napisałam – wydaje się łatwa. Ale bez zrozumienia języka podświadomości, napisanie skutecznej afirmacji to łut szczęścia. Aby w pełni wprowadzić nowy kod w podświadomości, trzeba umieć porozumiewać się z nią w odpowiedni sposób. I umieć połączyć ją ze świadomym umysłem.

To pięknie widać, gdy pracuję metodami hipnozy i neurolingwistycznego odkodowywania z klientami, którzy wkrótce później zaczynają kilkakrotnie szybciej, niż planowali, realizować swoje marzenia – czyli plany z odroczonym terminem realizacji, jak ktoś kiedyś powiedział.

O co konkretnie chodzi z tą podświadomością.

Twój podświadomy umysł jest nielimitowanym bankiem pamięci, który nie wymaga uwagi tego typu, co świadomy umysł, ale zupełnie innego. Jeśli pragniesz, by podświadomość działała dla Ciebie i współpracowała z Tobą, czyli można rzec, ze świadomym umysłem, należy opierać się na języku zmysłów, nie zaś tylko i wyłącznie słów.

Jak działa hipnoza ? – wszystkie metody, których uczę podczas indywidualnych sesji oraz podczas szkoleń

Praktyk NLP Neurocoaching oraz Hipnoza, a także Język podświadomości, służą temu, by dobrze prozumiewać się ze swoją podświadomością. By rozumieć się ze swoją Duszą. Oraz by budować świadomie przy pomocy nieświadomego.

© Mira Chlebowska, Hipnoza Poznań, Szkolenia Coaching Mirosława Kopta-Chlebowska, 2019, 28, 8, 19, 0

[/et_pb_section]

Inne na blogu

EMDR

EMDR

e...

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *